Vasile Ivașca. Legea Karmei, lege universal valabilă în acest Univers. Primele două revolte Iudaice. Lecție aplicativă la circumcizie.
Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Lotus.
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Tati Shiva și Zeii Medii.
Intrăm
într-o
nouă lecție
și aș încerca
să vă lămuresc
cum au ajuns evrei
în mai toate țările
Europei.Primele două războaie
dintre evrei
și romani,
sunt câștigate
de romani.
Cine
este vinovat pentru înfrângerea evreilor în
luptele cu Romani?
Dacă analizez pe scurt, istoria și viața
evreilor voi observa următoarele fapte petrecute:
a). Evrei sunt aleși lui Iehova pentru a întemeia
cu ei o nouă religie pe pământ; b).
Evrei sunt duși în Egipt unde sub protecția
lui Faraon se înmulțesc foarte mult
peste un milion; c). Evreii când vine timpul
sunt eliberați de Iehova și trec Marea Roșie
ca pe uscat, iar trupele lui Faraon
sunt înecate; d). Evrei rătăcesc 40 de ani
în pustiul Sinai; e).
După cei 40 de ani evrei se pun în „marș
forțat” spre patria lor Țara Canaanului;
f). Evreii câștigă toate luptele pe care ei le au
cu popoare întâlnite în marșul lor forțat;
g). Evreii ajung la porțileIerihionului,
care avea porțile blocate, nimeni nu ieșea și nimeni nu intra.
Primesc un ceremonial de distrugere a cetăți.
Timp de șase zile vor înconjura cetatea, iar în a
șaptea zi va fi un
ceremonial special. După aceste
șapte zile zidurile
Ierihionului
se vor prăbuși; h). Zidurile cetăți
se prăbușesc. Iar evrei fără milă omoară
toată populația cetăți, puțini sunt
totuși iertați. Acestă faptă că zidurile se
prăbușesc în fața evreilor înconjurând
doar cetatea și strigânddoar un cuvânt, va rămâne
în mentalul lor, pentru tot restul
vieți și va fi transmis generațiilor viitoare.
Concluzie
și Lămuriri. La punctu
„d” în cei 40
de ani, evrei
își însușesc în mod
clar ce e „Credința
Adevărată.” Nu
cea oarbă
pe care ei o aveauci o
credință prin fapte adevărate
că Iehova există cu adevărat.
Evrei nu fac nici o analiză a
celor petrecute în viața
lor, nici nu meditează
la toate crimele comise de ei.
Ei știu una și bună
„Noi suntem Evrei
și suntem poporul Ales,”
iar celelalte popoare trebuie
să se supună nouă.
Da Iehova îi încurajase pe
evrei, că vor fi un Popor
Mare, câtă frunză
și iarbă
pe pământ.
Numai să-l asculte pe El
că nu mai e nimeni mai Mare
ca El.
Să nu mai ai alți Dumnezei decât
pe Mine, Zeii
să fie aruncați la coșul
de gunoi. În acest mod Poporul
Evreu și-a acumulat
o Karmăcolectivă
negativă. Karma
se află depozitată în canalul
centralSushumna
nadi și nu poate
fi eliminată de acolo
decât cu procedeeyoghine.
Legea karmei
e așa numita lege
a acțiuni
și recțiuni
sau cum se mai spune „așa cum îți
așterni așa dormi.” În
vorbirea Creștină
este „Destinul omului.”
Ce
spun Eu Mare Zeu Vasile, Vasile.Evrei
știu una
și bună
ei
vor fistăpâni
lumeși
vor
fi așa de mulți
ca frunza
și iarba,
deoarece așa le spuse Iehova.
Iar
tot ce le
spuse
până acum Iehova
s-a îndeplini.
Și în mintea
evreilor
se încuibări-se
ide-ia
că o să-i
poată alunga
pe Romani
din Iudeea.
Da
Moise
îi trecuse Marea Roșie
și pustiul
Sinai făcândminuni
cu toiagul
ridicat.
De ce aceste Minuni
nu s-ar
putea repeta.
Iehova
le promise Protecție
dacă vor face
circumcizi.
Evreii
au făcut circumcizie
așa că Iehova
va fi obligat
să-i ajute.
Acest fapt că evreii
sunt poporul
ales a lui Iehova
o știa
orice evreu,
deoarece acestă
idee
este introdusă
tot
timpul
de rabini
în
mentalu lor.
Doi
evrei
când
se întâlneau
pe stradă prima
dată
își ziceau,
când va veni
Iehovasub
formă de Mântuitor
și eliberator
și a doua
oara
când vom scăpa
de romani.
Venise Isus
Hristos,
iar Marele
Preot Caiafa
prin informatori
lui
s-au apropiat
de El
și l-au întrebat
cum să procedeze
cu romani.
Voi relata întâlnire dintre
Hristos
și informatori lui Caiafa.
În
pilda Birului, Hristos este întrebat de
farisei(ucenici lor împreună cu irodienii), „Spune-ne
deci ce gândești: Se cade să plătim birCezarului
sau nu?” Isus le cunoștea foarte bine răutate lor
și le-a răspuns: „Pentru ce mă ispitiți,
fățarnicilor? Isus le-a spus arătați-mimoneda pentru bir.” Și ei i-au adus un
dinar. El i-a întrebat. Chipul
acesta și inscripția de pe el, ale cui
sunt?” „Ale Cezarului,” I-au răspuns
ei. Atunci Isus le-a răspuns: „dați
Cezarului ce este a Cezarului și lui Dumnezeu ce e
a lui Dumnezeu.”
Mare Zeu Vasile, Vasile executând Pranayama alternativă.
Zidul Plângeri din Ierusalim, unde evreii se roagă.
Răspuns
la această pildă a lui Isus.
Răspuns
la această pildă cu
Birul a lui Isus. Eu văd că evrei nu știau
să scape de romani și la un moment dat
au crezut că Hristos e acel Mântuitor vestit
în Testamentul Vechi, care o să-i scape de
sub asuprirea Romană. Și atunci ei îi pun
această întrebare directă. Totuși Hristos le
cunoștea vicleșugul și dă un răspuns de tip
eschivă. Totuși Marele Preot Caiafa află
că Hristos e Mântuitor, dar nu
Mântuitorul care va salva din robia romană
pe evrei. Așa ce să mai facă cu El e bun
de pus pe cruce și dacă va face o putere pe
cruce, să rupă cuiele și să coboare
jos, atunci Noi îi vor spune
Mântuitor, totuși. Nici-o minune
nu se întâmplăși Hristos moare pe cruce. În groapă
cu El că de altceva nu e bun.
Evrei
după ce au ajuns în Canaan și-au
format o părere falsă despre ei. Prima părere
falsă este că au crezut că vor popula pământul
și altenațiuni vor dispărea.
Acestă părere a fost imaculată lor de însușiIehova. Și în baza acestei păreri de
preamărire a lor evrei credeau că ei
îi vor învinge și alunga pe Romani.
Și de aceia au căutat un Mântuitor, dar Hristos
s-a dovedit neputincios și nu le-a satisfăcut
dorința. Cum își
închipuiau Mântuitorul evreii în
Vechiul Testament.
Deci Mântuitorul
lor va face minuni
pentru ei ca Moise
cu toiagul.
Unde
greșise evrei? a). Evrei nu aveau
cunoștințe despre corpul subti; b). Evrei
aveau o părere greșită de emanația acestui
universprimită de la însuși
Iehova. Iehova le spuse că El
a făcut lumea și pământul în 6zile
și a 7 zi El s-a odihnit.
Ce
spun Eu despre apariția acestei lumi?
1. Tati Shiva
este aspectul static
care emană acest Univers.
Aspectul lui Tati
Shiva este totdeaunadincolo
de mentalul uman,
nu poate fi atins de mentalul uman
și nici înțeles de acesta.
Deci Evreii nici
nu știau de existența
lui Tati Shiva.
Tati Shiva
nu este nici monistnici panteist,
este dincolo
de acestecuvinte.
Tati Shiva emană
pe un plan superior următoarele:
1. Pe Marea Zeiță Kundalini;
2. Pranava OM
și PranaShakti.
Să lămurim pe rând. Pranava OM
este vibrația primordială
pe care numai Marii Zeii
o pot transforma
în Materie Subtilă
și acesta va fi transformată
în materiegrosieră.
Materia Subtilă nu
poate fi distrusă de ființele umane
prin nici un procedeu uman.
Prana Shakti
este energia-conștiință
care face
tote lucrurile
în acest univers.
Iar Marea Zeiță Kundalini
este aspectuldinamic
al universului
și desfășoră acest univers
în 7 chakre(centri
de forță).Marea
Zeiță Kundalini are
și Ea două aspecte
unul static
în Sahasrara
și altul în Muladhara,
aspectul dinamic.
În MuladharaKundalini
poate efectua un lucru mecanic,
adică se poate mișca,
poate emite curențiiEi(Duhul
Sfânt în Creștinism) și face
alte diferite funcții.
Iar în Sahasrara Ea
se află unită cu Tati Shiva
și devine aspectul static
al creației.
Ce
v-am spus Eu.
Pentru ca o religie să fie pusă în practicăEa trebuie
să aibă un program subtil elaborat de Tati Shiva.
În practică
acest program subtil
va fi executata și coordonat de Marea Zeiță
Kundalini. Marii
Zei vor fi examinatori
acestui glorios program.
La Religia Iudaică
avem cine execută
și coordonează acest program
care este Iehova.
Nu avem nici
cine i-a făcut pe
evrei sclavi în Egipt
și nici cine i-a chinuit
timp de 40 de ani prin puștiul Sinai.
Mult îndrăgitul Munte a Măslinilor.
Mare Zeu Vasile, Vasile executând Pranayama.
Prima
revoltă a evreilor.
Evreii
au fost un popor dornic de libertate
și au pornit lupta împotriva Romanilor. Prima răscoală
a
evreilor
împotriva Romanilor
a
început prin anii
66
– 70 și
se numește Marea
Revoltă a Evreilor.O
mică descriere a Marelui
Templu
înainte de distrugere.
Odăile
Templuluisunt
îmbrăcate
cu lemnărie
veche(uscate
în timp). Acolo
se mai
află,materiale
ușor inflamabile
pentru jertfe,
vase
cu ulei sfințit.
Focul torțelor
găsește imediat hrană
din belșug.
Începe Revolta
evreilor(66-70
e.n)
împotriva Imperiului
Roman.
Condiții
istorice în care a început Revolta.
Martorul ocular,Josephusarată căviolenţele
au început în Cezareea în anul
66. Acestea
au fost provocate
de sacrificarea unor păsări de
către greci,
în faţa unei sinagogi locale.
Evreii se plâng autorităţilor
romane, dar Garnizoanaromană
nu a intervenit
pentru că tensiunile dintre grecișievreiireligioşi
erau vechiși erau cunoscute
de romani.Imediat a început oreacţie la acest gest.
Unul din
preoţii evrei
de la Templu, Eliezar benHanania,
a încetat
rugăciunile și
jertfele pentru împăratul roman.
Imediat, în Ierusalim
au început
mai multe mișcări
de protest, evreii fiind
nemulțumițiși de
impozitele puse
de romani.
Imediat evreii
au atacat cetățeni romani.Din ordinul
guvernatorului roman Florus
Gessius, Templul
evreiesc a fost ocupat de către
trupele romane,
care au scos din vistieria
Templului mai multe sume
de bani, susţinând că acestea
sunt pentru Împărat.
Evreii aurăspuns
la această acțiune a romanilor
în oraș,
prin mai multe acțiuni
batjocoritoare la adresa lui
Florus.
În acest caz evreii
mimând cerșetoria
ca șicum
guvernatorulroman era sărac.
Florus
a reacționat
la tulburările apărute prin trimiterea de
soldaţi în Ierusalim a doua zi. Mai mulţi
lideri evrei locali au fost arestaţi, biciuiţi
și crucificaţi, chiar dacă unii dintre
aceştia aveau deja cetăţeniaromană.
Această cetățenie romană evreilor era numai un
șiretlic ca să-i păcălească pe romani
că și ei sunt romani. La scurt timp, indignaţi
de reacţia romană, facţiuni naţionaliste
de iudei au pus mâna pe arme și garnizoana
militară romană din Ierusalim a fost
atacată. Temându-se de ceea ce va urma, regele
Agripa al II-lea și Berenice, sora
lui, au fugit din Ierusalim în
Galileea. Miliţiile iudeilor au început să
atace cetățeniiromani
din toată Iudeea, omorând și
funcționarii romani, apoi au început
să curețețara
de simbolurile romane. Mai multe orașe s-au
alăturat rebeliunii, iar mișcarea
evreiască de protest a căpătat proporțiiuriașe.
Mare Zeu Vasile, Vasile, închinare în fața lui Tati Shiva.
Ierusalimul de astăzi, un oraș mare și înfloritor.
Generali
romani plănuiesc oprirea revoltei.
Romani
plănuiesc să oprească Revolta.După
ce
a izbucnit
revolta, ea
a cuprins toată Iudeea.
Totuși Generali
Romani
și-au dat seama
de pagubele
produse
și în prima
fază au încercat
să se împace
cu evrei.
Dar evrei
s-au înfoiat în pene
și nici
nu voiau
să
audă
de așa
ceva.
Doar ei sunt Poporul
Ales de Iehova
și numai vor
ridica toiagulși
Romani
vor dispărea.
În acest mod generalul
Gallus
a luat o armată mare
din Siriași
a înaintat spre Ierusalim
pentru a restabilii
ordinea.
După
cum vedem Gallus
a pornit
cu un gând
curat
„restabilirea
ordini”
și nici de cum răzbunare.
Pe drum au avut loc mai multe
confruntări cu rebelii evrei,
câștigate
de romani,
dar cu prețul
a numeroase
victime.
Gallus
și-a
datseama
că are de-a face cu o revoltă
foarte mare și
bine organizată,
și
aceasta l-a determinat
să nu mai atace
Ierusalimul.
Deci
Gallus este primul
general
care vede că revolta
evreilor
pe lăngă faptul că era bineorganizată
avea și puncte
strategie
și conducători
pricepuți
în orice punct.
Mai
avea și strategii
de atac
și apărare în orice punct
strategic.
Gallus
a hotărât
să se retragăși
să aștepte
sosirea unor întăriri.
Dar
retragerea lui are urmări catastrofale pentru
romani, în acest mod grupurile de cercetași evrei
urmărea îndeaproape toate mișcărilearmatei
lui Gallus. Conducători militari evrei au
acum toate informațiile despre armata lui
Gallus și gândeau cum să le facă o ambuscadă.
Ambuscada este un procedeu militar
care constă în dispunerea trupelor pe direcția
de înaintare a inamicului cu scopul de al surprinde
și al nimici. În cadrul ambuscadei inamicul
nu trebuie să te observe, să stai lipit de
pământ și după ce inamicul a intrat în locul
ales de tine pentru ambusca, atunci să-l
ataci. În armată am făcut sute de ambuscade
este un procedeu militar care îmi plăcea.
Locul
ales pentru ambuscadă este trecătoarea
de la Bet-Horon.
Romani
au intrat în trecătoare
și nu au văzut
nimic surprinzător,
totul era liniște
și pace.
Deodată
la o comandă,
Evreii
au atacat
cu foc concentrat
de „rachete",
torțe
care erau aruncate
asupra soldaților.După
aceiainfanterie
evreilor,
aatacat
direct soldaţii
romani,
care nu apucaseră
să se organizeze
în formație
de luptă.
TrecătoareaBet-Horonavea
un spațiul
îngustși
trupele romane
nu se puteau desfășura
pentru luptă.
În acest caz avantajul
detrupe
bine organizate
și de a lupta
în formație ordonată
ale armatei romane
se pierde.
Lupta a fost dură
și feroce,
dar evrei
s-au doveditluptători
iscusiți
și plini
de vitejie.
În acest caz avantajul
armatei
romane s-a pierdut
și ei
sunt înghesuiți
și strânși
în trecătoare
de evrei
în avantajul
creat evrei
par mai mulți
ca romani.
Evreii
au
ucis peste 6000
de soldaţi romani
(echivalentul unei Legiuni întregi) și
foarte
mulţi au fost răniți,
iar restul soldațilorromani
au fugit în dezordine!
Însuși
Gallus
a reușit
să fugă
cu o mică
parte a trupelor
sale
spre Antiohia.
Pe
câmpul
de luptă
au rămas
multemateriale
de război.
După bătălie,
rebelii
evreiși-auînsușit
tot armamentul
roman abandonat
pe câmpul
de luptă.
Vinovat
pentru înfrângere
Eu
îl consider
pe generalul
Gallus,
întrucât el
nu a avut
o grupă
de cercetare
în față
ca săi raporteze
ce seaflă
și se întâmplă
acolo. Și Eu
ca militar
am participat
la multe ambuscade,
îmi plăceau.
Dacă eram în ambuscadă
ca evrei
căutam să am
o poziție
să nu
fiudescoperit
de inamic,
îl lăsam
să se apropie(romanu)
și îl strigamputernic
să-l sperii
puțin
și numai după aceia
trageam cu gloanțe oarbe
să audă
căpitanul.
Toată acestă
înfrângerea
a fost
adusă la cunoștințasoldatului
roman,
care ajurat
că o
va răzbuna
și mai
groaznic.
Victoria
evreilor
a încurajat
revolta
în toată
Iudeea.
Uni
par
să spună
că a fost la început
o mică
revoltă,
începută
cu sacrificiul animalelor grecilor
în fața templuluievreu.
Nu,
Nu acesta
a fost numai
un pretext a rabinilor
și cercurilor
militare evreiești.
Și în timpul
lui Hristos
era pregătită
o asemenea
revoltă,
dar Hristos
a refuzat
să le fie
comandant.
În
Duminica Floriilor
Hristos
este primit
ca un Împărat
în Ierusalim,
dar surpriză
Hristos, nu zice
că nu
e împărat,
dar nu îi poate
elibera
de Romani.
Toată acestă manifestare
religioasă
din duminica Floriilor
e aprobată de Marele
Preot Caiafa,
care mai credea
că doar,
doar
Isus
va maiface
o minune.
În acele Momente
Lui Isus i-se Retrase
toate puterile
Divine
și Marea
Zeiță Kundalini
îl pregătea
ca ofrandă
pentru ca Marii
Zei
să-i accepte
noua Religie
Creștină.
Baraba
a acceptat,
dar nu avea stofă
de comandant militar,
decât de hoț.A
doua problemă
este că Marea
Zeiță Kundalini
nu a acceptat
un război
cu romani
pentru că nu se mai înțelegea
nimic
din Evanghelii
și răstignirea
lui Isus.
Războiul dintre romani
și evrei devinetotal
pentru că el
mocnea
ca un
foc
în poporul evreu.
Totuși
la Roma lucrurile
se precipită
împăratul Nero
îl desemnează
pe generalul
Vespasian
să înăbușe
revolta evreilor.
Vespasian,
cunoscut și ca CaesarVespasianus
Augustus,
sau Titus
Flavius Vespasianus,
a fost împărat
roman
din decembrie
a
anul
69
sau cum i-se mai spune
Anul celor patru
împărațipână
în iunie.
Fondator
al Dinastiei Flavilor,
el a fost încoronat într-o perioadă
de instabilitate politică(război
civil) și criză economică lăsate de la
moartea
lui
Nero.
Date
biografice.
Fiul unui modest funcționar
de vamă,
Vespasian
a urmat o carieră
militară
care-l poartă în Germania
Superioară,
Britania,
Africa,
etc.
În anul
67este
însărcinat de Nerosă
reprimeRevolta
iudeilor,
sau Marea
Revoltă a Evreilor.Proclamat
împărat
la Alexandria, la 1
iulie a anului 69de
legiunile din Orient.
Vespasian este recunoscut
în întregul Imperiu,după
ocuparea
Romei
și moartea lui Vitellus
la 20 Decembrie a anului 69.Astfel
se
întemeiază o nouă dinastie romană
cea a Flavilor
care a durat între ani69
și 96.
Personalitate energică,
lucidă,modestă,
Vespasian
este preocupat
de restabilirea liniștii
și securității
statului,
grav afectate de războiul
civil.
Vespasian
avea un fiu
numit Titu
căreia i-a predat comanda
armatei
pentru a înăbuși
revolta evreilor.
La
24
iunie
a anului 79
Titus devine împărat
la moartea tatălui
său Vespasian.
Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Bhadrasana.
Sinagoga Neoloagă din Brașov.
Războiul
dintre romani și evrei totuși începe.
Cu
puțin timp înainte de luna plină din primăvara anului 70 e.n.Titus se află în fața Ierusalimului, cu o forță
militară uriașă. Pe toate străzile și
pe toate drumurile se rostogolesc spre oraș
coloane cum Iudeea nu a mai văzut
niciodată. Se apropie în „marș
domol cunoscutele legiunile V, X, XII și XV,”
însoțite de cavalerie, trupe de geniu
și alte trupe auxiliare, aproape 80.000 de
oameni. În Orașul Sfânt al evreilor
și creștinilor e mare forfotă; pelerinii au venit
din toate colțurile lumii pentru sărbătoarea de Pesach.
Ciocnirile dintre elementele extreme ale zeloților
și tabăra moderaților se suprapun peste
pioasele rugăciuni; pe drum rămân morți și
răniți.
Asediul
Templului.Titus
vede flăcările și încearcă
să oprească
răspândirea focului.
„Atunci
Cezar a dat ordin să se stingă focul,
strigând cu glas
tare la soldații
care erau în luptă
și făcându-le
un semn
cu mâna
dreaptă.
Dar aceștia
nu au auzit ce a spus,
deși a strigat
atât
de tare.
Și pentru că Cezar
nu mai era în stare
acum să stăvilească
furiaentuziastă
a soldaților,
iar focurile
înaintau
din ce în ce mai
mult,
s-a dus în încăperea
Sfântă a Templului,
împreună cu comandanții
săi,
și a văzut-o
cu tot ce era în ea.
Dar deoarece flăcările
încă nu ajunseseră
la încăperile
interioare,
ci devorau încă încăperile
din jurul casei sfinte.Titus
a presupus,
un
plan de salvare
a Templului,
a dat fuga
și s-a străduit
să-i convingă
pe soldați
să stingă
focul,
și i-a dat lui Liberalius,
centurionului,
poruncă
și unuia dintre gărzile
sale de corp,
să-i bată
cu bețe
pe soldații
care se opun
și să le arate
care le e locul.
Pe
cât de mare era
entuziasmul
lor pentru Titus
soldați
nu manifestau nici o temă pentru ce ar fi urmat. Soldați romani
voiau cu tot dinadinsul să răzbune moartea colegilor lor de la
trecătoarea Bet-Horon.Pe
mulți soldați
romani
îi împingea dorința
de a se îmbogăți
furând din aurul
Templului,
iar pe Titu
îl credeau
că-i oprește
de la
jefuire,
așa că au pornit
și mai tare distrugerea
templului.Jefuirea
este dictată
de JIVATMAN
care ocupă
acestă petală
în lotusul
inimi,
așa că soldații
romani
nu puteau
fi opriți.
Și mai mult JIVATMAN
le spunea
din lotusul inimi,
jefuiți
că acum e momentul
și că aici e
aur mult,
nu se vede
dacă furi puțin.
Titus
voia să ducă aurul
în visteria statului Roman
ne atins de stricăciuni, din această luptă încleștată,
Templul a ars până
la temelii
fără ca
Titus
să poată interveni.
Masacrul
evreilor
în Ierusalim.În
luna august
a anului 70,legionarii
romani
și-au înălțat
drapelele
în zona sacră
a evreilor
și au adus
jertfe
în fața
lor.
Totușijumătate
de Ierusalim
se află în mâinile
evreilor.Din
Templul
arzând se ridică mari
coloane
de fum, iar
zloții
nu se predau. Ioan
din Ghisala scapă,
cu o ceată
mai mare,
din zona Templului
în Orașul
de Sus
de pe colina
vestică.
Alții
se refugiază
în palatul
lui Irod,
cel cu turnuride
apărare
puternice.
Titus
continuă
lupta
cu un evreiicare
sângerează puternic,
dar încăpăținat
până
la un„Mare
Fanatism Religios.”În
aceste clipe
dramatice evrei
sunt părăsiți
de Iehova,
circumcizia
nu le mai asigură
protecție.
Evrei în loc
să se predea
continuă lupta
împotriva mașini
de război
Romane
care este bineechipată
și bine
dirijată
de Titus.
Marii
Zeii nu manifestă nici
o milă
față
de evrei
și îi tratează
ca pe niște animale,
ca Hristos
pe Cruce.
Și a stfel în această ultimă partea luptei Titus introduce
în luptă
geniștii,
artileria,
mașinăriile-berbece,
toată strălucita
sa tehnică
de asediu.În
luna
septembrie sunt trecute
și aceste ziduri,
cucerite
ultimelebastioane;
rezistența este înfrântă
definitiv.
Pierderile umane
ale iudeilor
sunt inimaginabil
de mari.
În timpul asediului
s-au aflat
în cetate,
conform datelor lui Tacit,
600
000 de oameni.
Josephus
notează
ca număr al prizonierilor,
fără a socoti
și crucificații
șispintecațiila97.000.Totuși
mai sunt și alte informații
care ne arată că pe o
singură poartă
iudeii
au scos într-un interval
de trei luni115.800
de cadavre.
Urmările
tragice pentru Poporul Ales.Deasupra
ruinelor,
pustiului
și deznădejdii
din Templul
Ierusalimului,
pe care, sub
amenințareapedepsei
cu moartea,
nimeni
nu avea
voie să calce,
SIMBOLUL PRANAVEI OM.
Teatrul evreiesc de stat din București.
Cea
de a doua revoltă evreilor.
Războiul
Kitos este
între ani 115 și 117,
sau„Al
doilea război evreo-roman,”
cunoscut la evrei ca „Răscoala
Diasporei,”
a fost una din cele trei revolte
majoreale
evreilordin
Provincia
Iudeeași
mai ales din Diaspora
împotriva imperiului roman.
Cea mai mare parte din ostilități
s-au desfășurat
în Cyrenaica,
Libia,
Egipt
și în Cipru.
Răscoala
Diasporei,
Războiul
Kitos
sau al doilea
război evreo-roman
a avut loc între anii
115-117 și
s-a încheiat
cu victoria
romanilor.
După
unele scrieri, au fost
pierderi mari,
în jur de 440.000
de morți grecișiromani.
Numele de „Războiul
Kitos”
se referă
mai ales la ciocnirile armate
în Iudeea.
Kitos,
se crede, este deformarea
în sursele
evreiești
a numelui latin Quietus,
de la generalul
roman Lusius Quietus.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu